Zvijezda 'Matilde', Mara Wilson recenzira mjuzikl Matilda

Zabava

U dobi od 6 godina, Mara Wilson dobila je životnu ulogu Matilde, odvažne junakinje iz romana Roalda Dahla koji je adaptiran u popularni film 1996. Iako je Wilson bila vrlo mlada, ona se još uvijek sjeća svog vremena kao Matilda, koja svojim moćima (i mozgom!) porazi prezrenu ravnateljicu škole, zlu gospođu Trunchbull. Snimanje se dogodilo tijekom nevinog ljeta u Los Angelesu. Postojala je beskrajna zaliha sladoleda kako bi djeca glumci bila hladna između snimanja. Supruga pokojnog autora, Felicity Dahl , a kći Lucy posjetila je set. Danny DeVito, koji je glumio Matildinog pokvarenog oca prodavača automobila, obavljao je dvostruku dužnost redatelja.

Sve ove godine kasnije, Mara se još uvijek zamjenjuje za Matildu ili je zovu Matilda od strane obožavatelja . Ona će im reći: 'To nisam ja!' Ipak, njih dvoje dijele neke sličnosti. Marini roditelji, koji su se upoznali na Sveučilištu Northwestern, odgajali su svu svoju djecu da budu proždrljivi čitatelji poput Matilde. “Sviđala mi se knjiga”, kaže Wilson, koji sada ima 25 godina. “Bilo mi je čudno, jer sam to običavao citirati svom bratu.” Ipak, zamalo je izgubila ulogu. Njezin agent je jednog dana razgovarao telefonom s njezinom majkom, razgovarajući o svim scenarijima koje su im prenijeli, uključujućiMatilda. 'Pošaljite nam to', rekla je Suzie Wilson

U knjizi je Matilda nadvladala svoje nemarne roditelje tako što je sama sebe naučila čitati Dickensa i izvoditi kompliciranu matematiku. Wilson je također bio čudo. Bila je jedna od najistaknutijih dječjih glumaca 90-ih, nakon što se pojavila ugospođo DoubtfireiČudo u 34. ulici, aliMatildapodigla svoju karijeru.

Nedavne proljetne večeri, Mara i ja večeramo u Joe Allenu, poznatom restoranu u kazalištu Manhattan. Na putu smo da vidimoMatilda mjuzikl, zasnovan na Dahlovoj priči iz 1988. koja je očarala generaciju djevojaka prije Hermione Granger ili Katniss Everdeen . Scenska produkcija debitirala je na londonskom West Endu 2011., pokupivši Olivier Awards (engleske Tony Awards), a otvorena je prošlog tjedna na Broadwayu za oduševljene kritike koji ga je usporedio sKralj lavova. Na pozornici naše junakinje glume četiri različite mlade glumice, ali sve su dužne Wilsonu. Nemoguće je ponovno pročitati Dahlovu knjigu, a ne vidjeti njezino lice ili čuti njezin odlučan, staložen glas iz filma. I u knjizi i u filmu, Matilda spašava svoje vršnjake od gospođe Trunchbull, velike negativke koja voli baciti malu djecu preko školske ograde poput bacanja kugle. Matilda pobjeđuje svojom inteligencijom i procvatom supermoći da svojim umom levitira predmete. “Kao lik, volim je”, kaže Wilson. “Ona daje sve od sebe da bude pametna, a vječno je znatiželjna i prizemna u pogledu svoje inteligencije. Riječ je o stvarnoj potrazi za učenjem. Koliko god da je književna, osjećam se kao da je znanstvenica.”

U kinu,MatildaZarada od blagajne bila je skromna na 33,4 milijuna dolara , ali je film postao kultni. Mnogi su milenijalci odrasli uz sliku Wilsona koji im se smiješi s VHS kutije. 'Stvarno sam ponosan na film', kaže Wilson. “Ponosan sam na ono što sam napravio, i ponosan sam na ono što je bilo. Trebalo mi je neko vrijeme da stignem, jer su me neko vrijeme svi zvali Matilda.” Snimila je još dva dječja filma,Jednostavna željaiThomas i čarobna željeznica, prije nego što je napustila Hollywood 2000. jer je mislila da je filmska gluma postala monotona. Studirala je interdisciplinarnu dramu na NYU kako bi naučila stvarati i producirati kazalište.

Wilson sada piše na različitim platformama i žanrovima. Njezin duhoviti smisao za humor savršeno mu pristaje Cvrkut . (Njen feed je nedavno predstavljen na BuzzFeedu : “Jučer su me prepoznali u 34. ulici. Ironija mi se nije izgubila.”) Čini se da tema adolescencije dotiče sav njezin rad. Na svom blogu piše smiješne kratke priče, vinjete o svom djetinjstvu i obitelji koje su poput Davida Sedarisa, MaraWilsonWritesStuff.com . Radi na scenariju postavljenom na fakultetu, pozorišnoj predstavi o tinejdžerima i romanu za mlade. Također je zaposlenica u neprofitnoj organizaciji PubliColor, koja slika škole u New Yorku.

Gotovo kao da je Wilson postao ambasador u svijetu adolescenata zbog toga što je dugo bio glumac. Još uvijek smišlja koliko bi trebala javno govoriti o svojoj glumačkoj karijeri. 'To je nešto s čime se još uvijek mirim', kaže ona. “Općenito je bilo dobro iskustvo.” Ali u isto vrijeme “to me je jako ograničavalo i bilo mi je frustrirajuće. Bilo je i teško jer je to značilo da moram nastaviti živjeti u skladu s tim, da ću to morati nadmašiti. Htjela sam biti svoja. Kako si mogao biti svoj kad si većinu svog života proveo kao netko drugi?” Ona vjeruje da se zato toliko djece glumaca vraća djetinjastom ponašanju. Osjećaju se kao da im je vlastito djetinjstvo oteto.

Wilson se ne osjeća tako - kaže da je kad je bila mala odluka da glumi. Međutim, uvijek se osjećala kao odrasla osoba, čak i kad je bila dijete. 'Možda sam bila ljubomorna na odrasle', kaže ona. “Možda sam bila toliko u blizini odraslih da sam se osjećala izostavljenom. Htio sam to biti.” Jedna od njezinih omiljenih uspomena na crvenom tepihu bio je susret Jodie Foster , koja je kleknula kako bi progovorila na svojoj razini. Na kraju je morala upravljati nekim lukavim temama za odrasle. Nagledala je seks dok je glumila klinca na originaluMelrose Placea kad je sama proguglala. “Prije deset godina, na internetu, bilo je stvari s kojima sam se morala suočiti, a koje su bile užasne”, kaže ona. “Bila sam na web stranicama za fetiš stopala kad sam imala 12 godina, što je sjajna stvar za reći roditeljima ako ne želite da svoju djecu natjeraju da glume.” Neki od njezinih pratitelja na Twitteru će joj reći: 'Stvarno je depresivno što imaš sise.' Žele da ona ostane u metaforičkom Neverlandu.

U kazalištu mi Wilson priča kako je jednom bila na audiciji za noviZamka za roditeljeali je izgubio ulogu Lindsay Lohan jer nije bila dovoljno stara. Nitko od navijača u publici odMatilda mjuziklshvate da je još jedna Matilda u njihovoj sredini. Mjuzikl uključuje zarazni broj 'Kad odrastem', koreografiran školarcima na ljuljačkama, maštajući o tome što će raditi kao odrasli. Kao u knjizi, Matilda pronalazi utjehu u svojoj učiteljici gospođici Honey, iako ih Trunchbull pokušava obje uništiti. “Mislio sam da je to oživjelo viziju Roalda Dahla”, kaže mi Wilson kasnije uz čašu vina. “Sve je tu pretjerivanje. Mislim da je tu i Matildina slatkoća. Oni su uspjeli tako da su Wormwoodovi [Matildini roditelji] bili podli ljudi na način na koji su ljudi danas podli. Kao, gospođa Wormwood jako želi biti u centru pažnje. Ona je reality TV zvijezda. Ona želi biti u stilu Kardashiana.” (Na pitanje da li gledaU korak s Kardashianima, ona odgovara: 'Nemam kabel.')

Wilson kaže da se dok je gledala mjuzikl sjetila kako je bilo čitati knjigu i snimati film. Tijekom scene u kojoj Matilda pokazuje gospođici Honey da može pomaknuti čašu vode očima, Wilson se vratila u svoje dane na snimanju prije mnogo godina. 'Bio je osjećaj moći kad sam to učinila', kaže ona. “Stvarno sam se osjećao kao da nešto radim, kao da nešto postižem.” Wilson vjeruje da je to ključ privlačnostiMatilda. 'To je osjećaj da možete imati moć unatoč tome što ste tobože nemoćni, osjećaj da vas netko razumije nakon što vas dugo vremena nisu razumjeli', objašnjava ona. “Mislim da bi se puno ljudi moglo povezati s Matildom. Znam da bih mogao.”

Ali zašto se uopće osjećala nemoćno? Wilsonu treba trenutak da odgovori. Kad je počela snimatiMatilda, njezinoj majci je dijagnosticiran rak dojke u četvrtom stadiju. Suzie Wilson prošla je kemoterapiju i mastektomiju, ali je i dalje hrabro pratila svoju kćer većinu dana kao da ništa nije u redu. “Moja mama je bila bolesna oko godinu dana, a za dijete, to je bilo jako dugo”, kaže Wilson. “Nakon nekog vremena nije se činilo da ima bolest opasnu po život. Činilo se kao kronično stanje, kao da je majka imala astmu ili dijabetes pod kontrolom. Mislim da nikad nisam znao koliko je to ozbiljno. To što sam Matilda omogućilo mi je da pobjegnem.” Mama joj je umrla 1996. godine, neposredno prijeMatildapušten je u kina. Gledajući unatrag, Wilson kaže da bi voljela da je uzela malo slobodnog vremena kako bi se izborila sa svojom tugom. Ali bila je mlada, a posao je koristila kao obrambeni mehanizam.

'Matildabio je to posljednji put da sam se osjećala kao dijete”, kaže ona. “Samo se sjećam da sam bio iscrpljen i frustriran i zbunjen, tužan i uplašen.” Priznaje da je smrt njezine majke odigrala određenu ulogu u njezinoj konačnoj odluci da napusti posao. “Moj otac je imao posao i odgajati drugu djecu”, kaže ona. “Mislim da sam nakon toga radio puno filmova koji su mi bili ponuđeni, dok sam se prije osjećao kao da smo bili malo izbirljiviji. I nakon toga je bilo teže — svima nama. Svi u obitelji žonglirali su s različitim stvarima.”

'Bilo mi je dosadno', kaže ona o svojim kasnijim filmskim ulogama. “Tek kad sam u školi počela raditi kazališne predstave, ponovno sam osjetila tu strast. Na pozornici sam bio samo ja. Osjećao sam se kao da imam kontrolu nad tim.” Iako ne glumi u filmovima, glumi pričanje priče na mjestima kao što su People's Improv Theatre i Union Hall. Za razliku od većine dječjih zvijezda, zadovoljna je svojim prijelazom u odraslu dob, a uspjela je pustiti Matildu. “Ponekad se gotovo čini da je Matilda vani u eteru”, kaže ona. 'Usmjeravao sam je i kao da negdje postoji.' A sada su tu i druge Matilde. 'Osjećam se kao da sam prošao pored baklje', kaže Wilson.